Informacje o pracowniku:

dr hab. inż. Mirosław Lewandowski

  • Jednostka macierzysta: Wydział Elektryczny
    Instytut Elektroenergetyki
    Zakład Trakcji Elektrycznej
  • Stanowisko: Adiunkt
  • Pełniona funkcja: Kierownik Zakładu

Informacje kontaktowe:

  • E-mail:miroslaw.lewandowski@ien.pw.edu.pl
  • Telefon: +(48 22) 234 73 44 
  • Pokój GE kl.C pok. 508 
  • Strona www: http://www.ztu.ime.pw.edu.pl/ 
  • Adres korespondencyjny:
    IE - Mirosław Lewandowski
    ul. Koszykowa 75/ Gmach Mechaniki pok. 5
    00-662 Warszawa

Konsultacje w 2019L:

  • Poniedziałek, w godzinach: 12:15 - 13:00, Gmach Elektrotechniki klatka C pokój 509
          w okresie 18.02.2019 - 12.06.2019 , na studiach stacjonarnych (wymagane zapisy - na najbliższy termin zajęte 0 zgłoszenia z dostępnych 10, zgłoszenia minimum 24 godzin przed terminem )
  • Piątek, w godzinach: 16:15 - 17:45, Gmach Elektrotechniki klatka C pokój 509
          w okresie 18.02.2019 - 12.06.2019 , na studiach niestacjonarnych (wymagane zapisy - na najbliższy termin zajęte 0 zgłoszenia z dostępnych 10, zgłoszenia minimum 20 godzin przed terminem )

Przedmioty prowadzone w semestrze 2019L:

Plan na studiach stacjonarnych w semestrze 2019L:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
08:15-09:00
1DW1780:A - Przedsiębiorczość innowacyjna (HES) GR1, GR2, I połowa sem., GE-b AE
1DW1780:A - Przedsiębiorczość innowacyjna (HES) GR1, GR2, I połowa sem., GE-b AE
RW Posiedzenie Rady Wydziału nr XXVI/2016-2020 w dniu 24.04.2019 w godzinach 09:00 - 12:00, w sali konferencyjnej nr 4 w Gmachu Starej Kotłowni
09:15-10:00
10:15-11:00
Sem. 1DW2301:I - Seminarium dyplomowe magisterskie GR4, GE-c 506
11:15-12:00
12:15-13:00
Konsultacje 12:15-13:00 w okresie 18.02.2019 - 12.06.2019 (wymagane zapisy) , w sali GE-c 509
1DE2154:A - Teoria trakcji elektrycznej GR3, GE-c 506
13:15-14:00
14:15-15:00
Proj. 1DE1627:A - Elektrokonstrukcje pojazdów trakcyjnych GR3, GE-c 506
15:15-16:00
16:15-17:00
1DE1627:A - Elektrokonstrukcje pojazdów trakcyjnych GR3, I połowa sem., GE-c 506
Proj. 1DE2154:A - Teoria trakcji elektrycznej GR3, II połowa sem., GE-c 506
Konsultacje 16:15-17:45 w okresie 18.02.2019 - 12.06.2019 (wymagane zapisy) , w sali GE-c 509
17:15-18:00

Plan na studiach niestacjonarnych w semestrze 2019L:

Piątek
15:20-16:05
16:10-16:55
Konsultacje 16:15-17:45 w okresie 18.02.2019 - 12.06.2019 (wymagane zapisy) , w sali GE-c 509
17:00-17:45
17:50-18:35
1ZE1603:A - Trakcja elektryczna GR1, GR2, GR3, pierwsza połowa zjazdów, SK 107a
18:40-19:25
19:30-20:15
Sobota Niedziela
08:10-08:55
09:00-09:45
09:50-10:35
Sem. 1ZE2401:G - Seminarium dyplomowe magisterskie GR4, GR5, wszystkie zjazdy, harmonogram seminarium - zgodnie z ustaleniem z prowadzącymi, GE-c 506
Sem. 1ZE2401:F - Seminarium dyplomowe magisterskie GR4, GR5, Cykl inny, harmonogram seminarium - zgodnie z ustaleniem z prowadzącymi, GE-b 520
10:40-11:25
11:30-12:15
12:20-13:05
13:10-13:55
14:00-14:45
1ZE2287:A - Teoria trakcji elektrycznej GR4, pierwsza połowa zjazdów, GE-c 506
14:50-15:35
15:40-16:25
1ZE2217:A - Systemy zasilania zelektryfikowanego transportu GR4, pierwsza połowa zjazdów, GE-c 506
16:30-17:15
17:20-18:05
1ZE2236:A - Obwody główne pojazdów trakcyjnych GR4, pierwsza połowa zjazdów, GE-c 506
18:10-18:55

Dostępne propozycje tematów prac dyplomowych i projektów:

Obronione prace dyplomowe i projekty:

1. Modele wybranych struktur obwodu głównego lokomotyw na duże prędkości praca magisterska
2. Analiza pracy układu rozruchu impulsowego pojazdu trakcyjnego z silnikiem szeregowym praca magisterska
3. Analiza pracy układu rozruchu impulsowego pojazdu trakcyjnego z silnikiem szeregowym praca magisterska
4. Analiza rozpływu prądów w sekcji Metra Warszawskiego praca magisterska
5. Analiza rozwiązań obwodów głównych tramwaju typu 105N pomodernizacji praca magisterska
6. Analiza pracy prostownika 4 QS w obwodzie głównym lokomotywy praca magisterska
7. Analiza układu synoptyczno - sterującegow kabinie maszynisty w nowoczesnych pojazdach trakcyjnych praca magisterska
8. Analiza rozwiązań systemów napędowych i sterowania w nowoczesnych pojazdach trakcyjnych praca inżynierska
9. Analiza pracy obwodu głównego samochodu z napędem elektrycznym praca magisterska
10. Modelowanie pojazdu trakcyjnego za pomocą programu MATLAB-SIMULINK praca magisterska
11. Analiza obwodów głównych pojazdów trakcyjnych z silnikami asynchronicznymi z wykorzystaniem programu "MATLAB" praca inżynierska
12. Zastosowanie metody bezpośredniego sterowania momentem do sterowania silników asynchronicznych połączonych równolegle w układzie napędowym pojazdu trakcyjnego praca magisterska
13. Analiza układów napędowych samochodów hybrydowych praca magisterska
14. Projekt filtru wejściowego pojazdu trakcyjnego z silnikiem asynchronicznym praca inżynierska
15. Analiza sterowania silnika asynchronicznego w układzie napędowym lokomotywy praca magisterska
16. Koncepcja obwodu przetwarzania energii i mechanicznego systemu konfiguracji nadwozia autonomicznego pojazdu elektrycznego praca magisterska
17. Analiza sposobów przetwarzania energii w autonomicznych pojazdach elektrycznych praca inżynierska
18. Odzysk energii w pojeździe hybrydowym PAKS podczas hamowania praca inżynierska
19. Analiza systemów sterujących pracą samochodu, w szczególności systemu wspomagającego kierowcę, dotyczącego zasięgu praca inżynierska
20. Modele symulacyjne podzespołów do przetwarzania energii w pojeździe elektrycznym oparte o środowisko MATLAB/Simulink praca inżynierska
21. Sterownik pracujący w środowisku MATLABa dla modelu fizycznego układu napędowego pojazdu trakcyjnego praca magisterska
22. Analiza rozwiązań elektromechanicznych w konstrukcji nowoczesnych tramwajów. praca magisterska
23. Analiza możliwości wykorzystania silników PMSM w układach napędowych pojazdów praca inżynierska
24. Wybrane procesy w projketowaniu i budowie sieci trakcyjnej. praca magisterska
25. Wpływ procesu modulacji napięcia zasilania silnika indukcyjnego w pojeździe trakcyjnym na odkształcenie prądu w sieci trakcyjnej praca magisterska
26. Dobór parametrów zasobnika superkondensatorowego do tramwaju 105N2k i 105N2k/2000 praca inżynierska
27. Badanie właściwości statycznych i dynamicznych superkondensatorów praca inżynierska
28. : Sprawność w systemach napędowych pojazdów z superkondensatorami praca inżynierska
29. OCENA MOŻLIWOŚCI ZASTOSOWANIA ZASOBNIKÓW ENERGII W POJAZDACH METRA praca inżynierska
30. Kształtowanie widma napięcia zasilania silnika asynchronicznego w układzie napędowym pojazdu praca magisterska
31. Nowoczesne rozwiązania napędowe w trakcji tramwajowej na przykładzie m.st. Warszawy praca magisterska
32. Analiza układu napędowego elektrycznego zespołu trakcyjnego praca magisterska
33. Dwuczłonowy pojazd trakcyjny o napędzie elektrycznym zasilany z sieci 3kV prądu stałego praca inżynierska
34. Elektroniczny system sterowania ruchem tramwajów, na kanale przelotowym praca inżynierska
35. Algorytm wspomagający wyznaczanie zasięgu samochodu elektrycznego praca inżynierska
36. Model matematyczny współpracy koło-szyna w szynowym pojeździe trakcyjnym praca magisterska
37. Struktura systemu sterowania nowoczesnym zespołem trakcyjnym na podstawie magistrali szeregowej CAN praca inżynierska
38. Analiza pracy układu napędowego pojazdu trakcyjnego podczas hamowania praca magisterska
39. Analiza rozwiązania zasilania gwarantowanego dla potrzeb własnych podstacji trakcyjnej praca magisterska
Powrót