Informacje o pracowniku:

dr hab. inż. Mirosław Lewandowski

  • Jednostka macierzysta: Wydział Elektryczny
    Instytut Elektroenergetyki
    Zakład Trakcji Elektrycznej
  • Stanowisko: Profesor uczelni
  • Pełniona funkcja: Kierownik Zakładu

Informacje kontaktowe:

  • E-mail:miroslaw.lewandowski@ien.pw.edu.pl
  • Telefon: +(48 22) 234 73 44 
  • Pokój GE kl.C pok. 508 
  • Strona www: http://www.ztu.ime.pw.edu.pl/ 
  • Adres korespondencyjny:
    IE - Mirosław Lewandowski
    ul. Koszykowa 75/ Gmach Mechaniki pok. 5
    00-662 Warszawa

Konsultacje w 2019Z:

  • Wtorek, w godzinach: 12:15 - 13:00, Gmach Elektrotechniki klatka C pokój 509
          w okresie 1.10.2019 - 21.02.2020 , na studiach stacjonarnych (wymagane zapisy - na najbliższy termin zajęte 0 zgłoszenia z dostępnych 10, zgłoszenia minimum 24 godzin przed terminem )
  • Piątek, w godzinach: 18:00 - 19:00, Gmach Elektrotechniki klatka C pokój 509
          w okresie 1.10.2019 - 21.02.2020 , na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych (wymagane zapisy - na najbliższy termin zajęte 0 zgłoszenia z dostępnych 10, zgłoszenia minimum 24 godzin przed terminem )

Przedmioty prowadzone w semestrze 2019Z:

Plan na studiach stacjonarnych w semestrze 2019Z:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
08:15-09:00
RW Posiedzenie Rady Wydziału nr XXXI/2016-2020 w dniu 23.10.2019 w godzinach 09:00 - 12:00, w sali konferencyjnej nr 4 w Gmachu Starej Kotłowni
09:15-10:00
10:15-11:00
Sem. 1DW1701:K - Seminarium dyplomowe inżynierskie GR4, Cykl inny, GE-c 506
Proj. 1DE2285:A - Obwody główne pojazdów trakcyjnych GR4, II połowa sem., GE-c 506
1DE2285:A - Obwody główne pojazdów trakcyjnych GR4, I połowa sem., GE-c 506
1DE1518:A - Trakcja elektryczna GR1, GR2, GR3, GR4, Cykl inny, UWAGA: 15.11 zajęcia jednorazowo przeniesione do GE306, GG 219
11:15-12:00
12:15-13:00
Konsultacje 12:15-13:00 w okresie 1.10.2019 - 21.02.2020 (wymagane zapisy) , w sali GE-c 509
13:15-14:00
14:15-15:00
15:15-16:00
16:15-17:00
1DW1780:A - Przedsiębiorczość innowacyjna (HES) GR1, GR2, I połowa sem., SK 108
1DW1780:A - Przedsiębiorczość innowacyjna (HES) GR1, GR2, GR3, GR4, I połowa sem., SK 108
17:15-18:00
Konsultacje 18:00-19:00 w okresie 1.10.2019 - 21.02.2020 (wymagane zapisy) , w sali GE-c 509
18:15-19:00

Plan na studiach niestacjonarnych w semestrze 2019Z:

Piątek
15:20-16:05
16:10-16:55
17:00-17:45
17:50-18:35
Konsultacje 18:00-19:00 w okresie 1.10.2019 - 21.02.2020 (wymagane zapisy) , w sali GE-c 509
18:40-19:25
19:30-20:15
1ZE1780:A - Przedsiębiorczość innowacyjna GR1, GR2, GR3, GR4, GR5, wszystkie zjazdy, GE-b AE
20:20-21:05
Sobota Niedziela
08:10-08:55
09:00-09:45
09:50-10:35
10:40-11:25
11:30-12:15
2ZE2351:A - Normalizacja i certyfikacja w systemach transportu zelektryfikowanego GR4, Cykl inny, GE-c 506
12:20-13:05
13:10-13:55
14:00-14:45
14:50-15:35
15:40-16:25
16:30-17:15
17:20-18:05
18:10-18:55
19:00-19:45

Dostępne propozycje tematów prac dyplomowych i projektów:

Obronione prace dyplomowe i projekty:

1. Modele wybranych struktur obwodu głównego lokomotyw na duże prędkości praca magisterska
2. Analiza pracy układu rozruchu impulsowego pojazdu trakcyjnego z silnikiem szeregowym praca magisterska
3. Analiza pracy układu rozruchu impulsowego pojazdu trakcyjnego z silnikiem szeregowym praca magisterska
4. Analiza rozpływu prądów w sekcji Metra Warszawskiego praca magisterska
5. Analiza rozwiązań obwodów głównych tramwaju typu 105N pomodernizacji praca magisterska
6. Analiza pracy prostownika 4 QS w obwodzie głównym lokomotywy praca magisterska
7. Analiza układu synoptyczno - sterującegow kabinie maszynisty w nowoczesnych pojazdach trakcyjnych praca magisterska
8. Analiza rozwiązań systemów napędowych i sterowania w nowoczesnych pojazdach trakcyjnych praca inżynierska
9. Analiza pracy obwodu głównego samochodu z napędem elektrycznym praca magisterska
10. Modelowanie pojazdu trakcyjnego za pomocą programu MATLAB-SIMULINK praca magisterska
11. Analiza obwodów głównych pojazdów trakcyjnych z silnikami asynchronicznymi z wykorzystaniem programu "MATLAB" praca inżynierska
12. Zastosowanie metody bezpośredniego sterowania momentem do sterowania silników asynchronicznych połączonych równolegle w układzie napędowym pojazdu trakcyjnego praca magisterska
13. Analiza układów napędowych samochodów hybrydowych praca magisterska
14. Projekt filtru wejściowego pojazdu trakcyjnego z silnikiem asynchronicznym praca inżynierska
15. Analiza sterowania silnika asynchronicznego w układzie napędowym lokomotywy praca magisterska
16. Koncepcja obwodu przetwarzania energii i mechanicznego systemu konfiguracji nadwozia autonomicznego pojazdu elektrycznego praca magisterska
17. Analiza sposobów przetwarzania energii w autonomicznych pojazdach elektrycznych praca inżynierska
18. Odzysk energii w pojeździe hybrydowym PAKS podczas hamowania praca inżynierska
19. Analiza systemów sterujących pracą samochodu, w szczególności systemu wspomagającego kierowcę, dotyczącego zasięgu praca inżynierska
20. Modele symulacyjne podzespołów do przetwarzania energii w pojeździe elektrycznym oparte o środowisko MATLAB/Simulink praca inżynierska
21. Sterownik pracujący w środowisku MATLABa dla modelu fizycznego układu napędowego pojazdu trakcyjnego praca magisterska
22. Analiza rozwiązań elektromechanicznych w konstrukcji nowoczesnych tramwajów. praca magisterska
23. Analiza możliwości wykorzystania silników PMSM w układach napędowych pojazdów praca inżynierska
24. Wybrane procesy w projketowaniu i budowie sieci trakcyjnej. praca magisterska
25. Wpływ procesu modulacji napięcia zasilania silnika indukcyjnego w pojeździe trakcyjnym na odkształcenie prądu w sieci trakcyjnej praca magisterska
26. Dobór parametrów zasobnika superkondensatorowego do tramwaju 105N2k i 105N2k/2000 praca inżynierska
27. Badanie właściwości statycznych i dynamicznych superkondensatorów praca inżynierska
28. : Sprawność w systemach napędowych pojazdów z superkondensatorami praca inżynierska
29. OCENA MOŻLIWOŚCI ZASTOSOWANIA ZASOBNIKÓW ENERGII W POJAZDACH METRA praca inżynierska
30. Kształtowanie widma napięcia zasilania silnika asynchronicznego w układzie napędowym pojazdu praca magisterska
31. Nowoczesne rozwiązania napędowe w trakcji tramwajowej na przykładzie m.st. Warszawy praca magisterska
32. Analiza układu napędowego elektrycznego zespołu trakcyjnego praca magisterska
33. Dwuczłonowy pojazd trakcyjny o napędzie elektrycznym zasilany z sieci 3kV prądu stałego praca inżynierska
34. Elektroniczny system sterowania ruchem tramwajów, na kanale przelotowym praca inżynierska
35. Algorytm wspomagający wyznaczanie zasięgu samochodu elektrycznego praca inżynierska
36. Model matematyczny współpracy koło-szyna w szynowym pojeździe trakcyjnym praca magisterska
37. Struktura systemu sterowania nowoczesnym zespołem trakcyjnym na podstawie magistrali szeregowej CAN praca inżynierska
38. Analiza pracy układu napędowego pojazdu trakcyjnego podczas hamowania praca magisterska
39. Analiza rozwiązania zasilania gwarantowanego dla potrzeb własnych podstacji trakcyjnej praca magisterska
40. Rozwiązania elektromechaniczne w obwodach głównych Kolei Dużych Prędkości praca inżynierska
41. Pomiarowa weryfikacja modelu starzeniowego akumulatora litowego praca magisterska
Powrót