Karta przedmiotu
- Status:
- W opracowaniu
1DI1116 - Analiza matematyczna
- Nazwa w drugim języku:
- Mathematical Analysis
- Nazwa skrócona:ANMAT
- Numer katalogowy:1DI1116
- Reprezentuje kierunek: I,D,PL - Informatyka Stosowana
- Język wykładowy:PL
- Liczba punktów ECTS:5
- Poziom przedmiotu: Podstawowy
- Forma zaliczenia przedmiotu:Egzamin
- Wymiar godzin:
- W: 30, C: 30
- Przedmiot realizowany w planach wzorcowych:
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2022Z/2023L
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2019Z/2020L
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2023Z/2024L
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2020Z/2021L
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2017Z/2018L
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2021Z/2022L
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2018Z/2019L
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2024Z/2025L
- Informatyka Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: 14
- Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: 22
- Obieralny dla katalogów:
- Znalazłem 0 pozycji. (Pokaż szczegóły)
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentow z podstawowa wiedza z zakresu rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej rzeczywistej
- Treści kształcenia:
- Ciągi liczbowe, granice ciągów i ich własności. Liczba e jako granica. Szeregi liczbowe, Warunek konieczny zbieżniści szeregów, kryteria zbieżnści. Szeregi funkcyjne, zbieżność szeregów potęgowych, promień i przedział zbieżności. Funkcje cyklometryczne, funkcje hiperboliczne, funkcje odwrotne hiperboliczne. Pochodna funkcji jednej zmiennej. Własności pochodnych. Interpretacja geometryczna pochodnej. Pochodna funkcji odwrotnej. Twierdzenie Rolle'a i Lagrange'a. Zastosowania pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji. Wzór Taylora, wzór Maclaurina, reguła del'Hospitala. Całka nieoznaczona, wzór na całkowanie przez części i podstawienie. Całkowanie funkcji wymiernych, trygonometrycznych i niewymiernych. Całka oznaczona i jej zastosowania. Twiedzenie podstawowe rachunku całkowego. Całki niewłaściwe. Funkcje wielu zmiennych: ciągłość, różniczkowalność, pochodne cząstkowe, różniczka zupełna. Ekstrema funkcji wielu zmiennych.
- Bibliografia:
- Zakowski W., Decewicz G., Matematyka. Część I. Warszawa, WNT.
- Metody oceny:
- Ćwiczenia są zaliczane na podstawie 2 kolokwiów z zadań, każde po 10 punktów oraz aktywności na zajęciach .
Zaliczenie następuje po uzyskaniu 11punktów. Cały przedmiot jest zaliczany na podstawie egzaminu, z którego
można uzyskać 20 punktów, ale są doliczane punkty z ćwiczeń. Przedmiot jest zaliczany po uzyskaniu w sumie
21 punktów. Stosuje się przeliczniki na oceny: 21-24 p.:3.0; 25-28 p.;3.5; 29-32 p.:4; 33-36 p.: 37-40 p.: 5.0. - Uwagi:
- -
- Przedmioty na których bazuje dany przedmiot (prerekwizyty):
- Efekty Kształcenia dla kierunku Informatyka Stosowana:
-
- Wiedza
Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania E1_W01a ma podstawową wiedzę z zakresu matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu studiów, dotyczącą analizy matematycznej
+++ (100%) zna podstawowe metody badania funkcji, jak również całkowania. Zna podstawowe twierdzenia i definicje z rachunku różniczkowego i całkowego.kolokwia, egzaminR1_W01a Ma podstawową wiedzę z zakresu matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania problemów powiązanych z kierunkiem studiów, dotyczącą analizy matematycznej
+++ (100%) zna podstawowe metody badania funkcji, jak również całkowania. Zna podstawowe twierdzenia i definicje z rachunku różniczkowego i całkowego.kolokwia, egzamin -
- Umiejętności
Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania E1_U05 Potrafi planować własne uczenie się, ma umiejętności samokształcenia. ++ (66%) ma umiejętności samokształcenia się w zakresie analizy matematycznejkolokwia, egzaminR1_U05 potrafi planować własne uczenie się, ma umiejętności samokształcenia ++ (66%) ma umiejętności samokształcenia się w zakresie analizy matematycznejkolokwia, egzamin -
- Kompetencje społeczne
Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania E1_K04 Potrafi odpowiednio i w sposób odpowiedzialny określić priorytety służące realizacji postawionych zadań. ++ (66%) potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadaniakontakt na zajęciachR1_K04 Potrafi odpowiednio i w sposób odpowiedzialny określić priorytety służące realizacji postawionych zadań. ++ (66%) potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadaniakontakt na zajęciach -
- Punkty ECTS za zajęcia kontaktowe z nauczycielem: 3
- Punkty ECTS za zajęcia praktyczne łącznie; kontaktowe i bez kontaktu z nauczycielem: 3
-
- Uzasadnienie punktów ECTS:
-
- Zajęcia kontaktowe z nauczycielem:
- Udział w wykładach 30 godz.
Udział w ćwiczeniach 30 godz.
Udział w konsultacjach i egzaminie 5 godz.
-
- Zajęcia bez kontaktu z nauczycielem:
- Przygotowanie do wykładów 10 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń (w tym 2 kolokwia) 30 godz.
Przygotowanie do egzaminu 20 godz
-
- Sumaryczna liczba godzin pracy studenta: 125
- Łączna liczba punktów ECTS wynika z sumarycznej liczby godzin pracy studenta.