Karta przedmiotu

  • Status:
  • Gotowy

1DA1615 - 3D Computer Modeling

Nazwa w drugim języku: 
3D Computer Modeling
  • Nazwa skrócona:MOD3D
  • Numer katalogowy:1DA1615
  • Reprezentuje kierunek: I,D,EN - Electrical Engineering
  • Odpowiedzialny za przedmiot: dr hab. inż. Rafał Krupiński, prof. uczelni
  • Strona WWW przedmiotu: Info  
  • Język wykładowy:EN
  • Liczba punktów ECTS:2
  • Poziom przedmiotu: Podstawowy
  • Forma zaliczenia przedmiotu:Zaliczenie
  • Wymiar godzin:
  • L: 30
Przedmiot realizowany w planach wzorcowych:
Obieralny dla katalogów:
Znalazłem 15 pozycji. (Pokaż szczegóły)
Cel przedmiotu: 
The aim of the subject is to introduce to students 3D modeling technics.
Treści kształcenia: 
The task is to create an appropriate geometric model of the object based on:

Editing lines and 3D objects;
Modelling with shapes;
Modelling with object modifiers;
Parametric modelling;
Logical operations on shapes and solids.


The classes allow getting engineering competence.
After completing the course, the student is prepared to study the latest literature on the subject and knows the areas and directions of research conducted by the Faculty in the field related to the subject's content. The student is prepared to carry out research activities, has knowledge of tools and research techniques, and can use it.
Bibliografia: 
1. Actual Electronic Autodesk 3Ds Max help
2. Dariush Derakhshani, ""Autodesk 3Ds Max 2016 Essentials"", Wydawca: John Wiley & Sons Inc, 2015
3. Krupiński R., ""A Study of the Classical Architecture Floodlighting"", Light & Engineering, Vol. 25, No. 4, 2017, ISSN 0236-2945, pp. 57-64
4. Krupiński R., ""Visualization as Alternative to Tests on Lighting under Real Conditions"", Light & Engineering, Vol. 23, No. 4, 2015, ISSN 0236-2945, pp. 22-29, 2015
Metody oceny: 
1. Verification of education outcomes is based on the points from the laboratory exercises.
2. A condition for a positive assessment is also the final report on the course of classes.
Uwagi: 
-
Przedmioty na których bazuje dany przedmiot (prerekwizyty):
  • Efekty Kształcenia dla kierunku Electrical Engineering:
  • Wiedza
    Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania
    E1_W03c ma podstawową wiedzę obejmującą zagadnienia powiązane z Elektrotechniką w zakresie

    Informatyki

    ++ (66%)
    potrafi wykorzystać oprogramowanie graficzne do tworzenia trójwymiarowych wirtualnych obiektów
    sprawdzenie znajomości funkcji programów graficznych oraz zbudowanego na ich podstawie modelu
  • Umiejętności
    Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania
    E1_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł w wersji drukowanej i elektronicznej w tym w Internecie, także w języku angielskim lub niemieckim w zakresie Elektrotechniki, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji , a także wyciągać wnioski, formułować i uzasadniać opinie ++ (66%)
    potrafi korzystać z tutoriali zarówno w formie video jak i drukowanej
    ocena pracy podczas zajęć w trakcie wykonywania składowych części końcowego projektu
    E1_U07 potrafi posługiwać się technikami informacyjno- komunikacyjnymi w tym grafiką inżynierską, właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej +++ (100%)
    potrafi stworzyć model 3D oraz poprawnie zdefiniować właściwości refleksyjno-transmisyjne materiałów z których jest zbudowany
    ocena umiejętności posługiwania się funkcjami modelowania 3D oraz znajomości zagadnień związanych z edycją materiałów
    E1_U08 potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym a)pomiary b) symulacje komputerowe, c) interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski +++ (100%)
    potrafi stworzyć model 3D, który może posłużyć do późniejszych symulacji oświetlenia
    ocena umiejętności posługiwania się funkcjami modelowania 3D oraz znajomości zagadnień związanych z edycją materiałów
    E1_U08b potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym
    symulacje komputerowe
    +++ (100%)
    potrafi odwzorować rzeczywistość w przestrzeni wirtualnej tworząc jego graficzne odwzorowanie
    ocena stworzonej wirtualnej sceny 3D
  • Kompetencje społeczne
    Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania
    E1_K02 Jest przygotowany do współpracy z mentorem dla osiągnięcia postawionych celów. + (33%)
    ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków prowadzenia pomiarów, w tym ich wpływu na ochronę środowiska, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje techniczne
    obserwacja, zaliczenie
    E1_K03 Jest przygotowany do współdziałania i pracy w grupie, przyjmowania w niej różnych ról, działając zawodowo na rzecz społeczeństwa. + (33%)
    potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
    obserwacja stopnia i sposobów współpracy studenta jako członka grupy
    E1_K04 Potrafi odpowiednio i w sposób odpowiedzialny określić priorytety służące realizacji postawionych zadań. + (33%)
    potrafi określić priorytety służące realizacji założonego zadania projektowego
    Ocena po części wprowadzającej, przed rozpoczęciem zajęć praktycznych
    E1_K07 Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z zachowaniem zasad etyki zawodowej. + (33%)
    ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu w szczególności poprzez środki komunikacji społecznej – informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki pomiarowej i innych aspektów pomiarów; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
    obserwacja
    • Punkty ECTS za zajęcia kontaktowe z nauczycielem: 1 
    • Punkty ECTS za zajęcia praktyczne łącznie; kontaktowe i bez kontaktu z nauczycielem: 2 
    • Uzasadnienie punktów ECTS:
    • Zajęcia kontaktowe z nauczycielem: 
      Laboratory classes using computer - 30h
      Individual consultations - 10h
    • Zajęcia bez kontaktu z nauczycielem: 
      Refining of the object model 10h
      • Sumaryczna liczba godzin pracy studenta: 50 
    • Łączna liczba punktów ECTS wynika z sumarycznej liczby godzin pracy studenta.