Karta przedmiotu

  • Status:
  • W opracowaniu

1DI1116 - Analiza matematyczna

Nazwa w drugim języku: 
Mathematical Analysis
  • Nazwa skrócona:ANMAT
  • Numer katalogowy:1DI1116
  • Reprezentuje kierunek: I,D,PL - Informatyka Stosowana
  • Odpowiedzialny za przedmiot: dr Joanna Tarka
  • Strona WWW przedmiotu: Info  
  • Język wykładowy:PL
  • Liczba punktów ECTS:5
  • Poziom przedmiotu: Podstawowy
  • Forma zaliczenia przedmiotu:Egzamin
  • Wymiar godzin:
  • W: 30, C: 30
Przedmiot realizowany w planach wzorcowych:
  • Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2018Z/2019L
  • Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2021Z/2022L
  • Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2017Z/2018L
  • Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2022Z/2023L
  • Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2019Z/2020L
  • Informatyka Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: 14
  • Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2020Z/2021L
  • Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: WPS2023Z/2024L
  • Informatyka Stosowana Semestr: 1 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: 22
Obieralny dla katalogów:
Znalazłem 0 pozycji. (Pokaż szczegóły)
Cel przedmiotu: 
Zapoznanie studentow z podstawowa wiedza z zakresu rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej rzeczywistej
Treści kształcenia: 
Ciągi liczbowe, granice ciągów i ich własności. Liczba e jako granica. Szeregi liczbowe, Warunek konieczny zbieżniści szeregów, kryteria zbieżnści. Szeregi funkcyjne, zbieżność szeregów potęgowych, promień i przedział zbieżności. Funkcje cyklometryczne, funkcje hiperboliczne, funkcje odwrotne hiperboliczne. Pochodna funkcji jednej zmiennej. Własności pochodnych. Interpretacja geometryczna pochodnej. Pochodna funkcji odwrotnej. Twierdzenie Rolle'a i Lagrange'a. Zastosowania pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji. Wzór Taylora, wzór Maclaurina, reguła del'Hospitala. Całka nieoznaczona, wzór na całkowanie przez części i podstawienie. Całkowanie funkcji wymiernych, trygonometrycznych i niewymiernych. Całka oznaczona i jej zastosowania. Twiedzenie podstawowe rachunku całkowego. Całki niewłaściwe. Funkcje wielu zmiennych: ciągłość, różniczkowalność, pochodne cząstkowe, różniczka zupełna. Ekstrema funkcji wielu zmiennych.
Bibliografia: 
Zakowski W., Decewicz G., Matematyka. Część I. Warszawa, WNT.
Metody oceny: 
Ćwiczenia są zaliczane na podstawie 2 kolokwiów z zadań, każde po 10 punktów oraz aktywności na zajęciach .
Zaliczenie następuje po uzyskaniu 11punktów. Cały przedmiot jest zaliczany na podstawie egzaminu, z którego
można uzyskać 20 punktów, ale są doliczane punkty z ćwiczeń. Przedmiot jest zaliczany po uzyskaniu w sumie
21 punktów. Stosuje się przeliczniki na oceny: 21-24 p.:3.0; 25-28 p.;3.5; 29-32 p.:4; 33-36 p.: 37-40 p.: 5.0.
Uwagi: 
-
Przedmioty na których bazuje dany przedmiot (prerekwizyty):
  • Efekty Kształcenia dla kierunku Informatyka Stosowana:
  • Wiedza
    Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania
    E1_W01a ma podstawową wiedzę z zakresu matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu studiów, dotyczącą

    analizy matematycznej

    +++ (100%)
    zna podstawowe metody badania funkcji, jak również całkowania. Zna podstawowe twierdzenia i definicje z rachunku różniczkowego i całkowego.
    kolokwia, egzamin
    R1_W01a Ma podstawową wiedzę z zakresu matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania problemów powiązanych z kierunkiem studiów, dotyczącą

    analizy matematycznej

    +++ (100%)
    zna podstawowe metody badania funkcji, jak również całkowania. Zna podstawowe twierdzenia i definicje z rachunku różniczkowego i całkowego.
    kolokwia, egzamin
  • Umiejętności
    Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania
    E1_U05 Potrafi planować własne uczenie się, ma umiejętności samokształcenia. ++ (66%)
    ma umiejętności samokształcenia się w zakresie analizy matematycznej
    kolokwia, egzamin
    R1_U05 potrafi planować własne uczenie się, ma umiejętności samokształcenia ++ (66%)
    ma umiejętności samokształcenia się w zakresie analizy matematycznej
    kolokwia, egzamin
  • Kompetencje społeczne
    Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania
    E1_K04 Potrafi odpowiednio i w sposób odpowiedzialny określić priorytety służące realizacji postawionych zadań. ++ (66%)
    potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
    kontakt na zajęciach
    R1_K04 Potrafi odpowiednio i w sposób odpowiedzialny określić priorytety służące realizacji postawionych zadań. ++ (66%)
    potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
    kontakt na zajęciach
    • Punkty ECTS za zajęcia kontaktowe z nauczycielem: 3 
    • Punkty ECTS za zajęcia praktyczne łącznie; kontaktowe i bez kontaktu z nauczycielem: 3 
    • Uzasadnienie punktów ECTS:
    • Zajęcia kontaktowe z nauczycielem: 
      Udział w wykładach 30 godz.
      Udział w ćwiczeniach 30 godz.
      Udział w konsultacjach i egzaminie 5 godz.
    • Zajęcia bez kontaktu z nauczycielem: 
      Przygotowanie do wykładów 10 godz.
      Przygotowanie do ćwiczeń (w tym 2 kolokwia) 30 godz.
      Przygotowanie do egzaminu 20 godz
      • Sumaryczna liczba godzin pracy studenta: 125 
    • Łączna liczba punktów ECTS wynika z sumarycznej liczby godzin pracy studenta.