Karta przedmiotu
Uwaga! Przedstawiona poniżej karta przedmiotu obowiązywała dla kursów prowadzonych na Wydziale Elektrycznym do końca roku 2022. Treść jest udostępniona wyłącznie dla celów archiwalnych. Aktualne treści kart przedmiotów znajdują się w Uczelnianym Systemie Obsługi Studiów USOS w katalogu: Katalog USOS.
Link do aktualnej karty przedmiotu: Aktualna karta przedmiotu
- Status:
 - Archiwalny od 2022
 
Przedmiot nieaktywny - nie jest już prowadzony.
1DR1205 - Teoria obwodów i sygnałów 1
- Nazwa w drugim języku:
 - Circuit and Signal Theory 1
 
- Nazwa skrócona:TOBSYG1
 - Numer katalogowy:1DR1205
 - Reprezentuje kierunek: I,D,PL - Automatyka i Robotyka Stosowana
 
- Język wykładowy:PL
 - Liczba punktów ECTS:5
 
- Poziom przedmiotu: Podstawowy
 - Forma zaliczenia przedmiotu:Egzamin
 
- Wymiar godzin:
 - W: 30, C: 30
 
- Przedmiot realizowany w planach wzorcowych:
 - Automatyka i robotyka Semestr: 2 Etap: Model 2, inżynierskie I-go stopnia, stacjonarne, polski, Wersja programu studiów: 12
 - Obieralny dla katalogów:
 - Znalazłem 0 pozycji. (Pokaż szczegóły)
 
- Cel przedmiotu:
 - Przekazanie wiedzy z zakresu teorii obwodów i teorii sygnałów.
Wykształcenie umiejętności analizy obwodów prądu stałego i sinusoidalnego w stanie ustalonym. - Treści kształcenia:
 - Wykład i ćwiczenia:
Sygnały elektryczne - sygnały okresowe, wartość średnia i skuteczna. Szereg Fouriera i transformacja Fouriera, widmo częstotliwościowe.Elementy obwodów, liniowość, pasywność. Moc chwilowa i średnia (czynna). Topologia obwodu, macierze strukturalne. Prawa Kirchhoffa. Zasada Tellegena. Zasada superpozycji. Obwody prądu stałego. Źródła sterowane, model tranzystora bipolarnego. Obwody prądu sinusoidalnego - impedancja zespolona, wykresy wektorowe, rezonans. Obwody ze sprzężeniami magnetycznymi. Metoda potencjałów węzłowych i prądów oczkowych. Twierdzenie Thevenina i Nortona. Obwody trójfazowe, składowe symetryczne. Obwody prądu okresowego sinusoidalnego. - Bibliografia:
 - S. Bolkowski: Teoria obwodów, WNT 2005; K. Mikołajuk: Podstawy analizy obwodów energoelektronicznych,PWN 1998; S. Osowski, K. Siwek, M.Śmiałek: Teoria obwodów, OW PW 2006; S. Bolkowski, W. Brociek, H. Rawa: Teoria obwodów elektrycznych - zadania, WNT 2006; Z.Filipowicz: Zadania z teorii obwodów, OW PW 2010.
 - Metody oceny:
 - Ocena z przedmiotu jest średnią ocen z egzaminu z wagą 2/3 oraz z ćwiczeń z wagą 1/3.
 - Uwagi:
 - -
 - Przedmioty na których bazuje dany przedmiot (prerekwizyty):
 - [1DR1106] Analiza matematyczna
 - [1DR1102] Fizyka 1
 - [1DR1104] Algebra liniowa z geometrią
 
- Efekty Kształcenia dla kierunku Automatyka i Robotyka Stosowana:
 - 
- Wiedza
 Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania R1_W03 ma podstawową wiedzę obejmującą zagadnienia powiązane z automatyką i robotyką w zakresie innych kierunków studiów, a w szczególności: a) informatyki, b) elektrotechniki, c) mechaniki, d) elektroniki. ++ (66%) Wiedza podstawowa z dziedziny elektrotechniki i rozumienia podstaw fizycznych urządzeń informatycznych.Sprawdzanie poprzez testy obliczeniowe na ćwiczeniach i egzamin końcowy sprawdzający stopień rozumienia zjawisk elektrycznych.R1_W03b Ma podstawową wiedzę obejmującą zagadnienia powiązane z automatyką i robotyką w zakresie elektrotechniki
+ (33%) podstawowa wiedza obejmująca zagadnienia powiązane z Automatyką i Robotyką w zakresie ElektrotechnikiSprawdzanie poprzez testy obliczeniowe na ćwiczeniach i egzamin końcowy sprawdzający stopień rozumienia opisu matematycznego zjawisk elektrycznych.R1_W04g ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu teorii obwodów i teorii sygnałów
+ (33%) ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu teorii obwodów i sygnałówegzamin pisemny - 
- Umiejętności
 Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania R1_U08c potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
+ (33%) Potrafi zaplanować kolejne etapy analizy obwodów, zinterpretować ich wyniki oraz wyciągnąć wnioski.Sprawdzanie poprzez ocenę postępów studenta na kolokwiach i egzaminie.R1_U09 potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne, eksperymentalne + (33%) potrafi wykorzystac do formulowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne,eksperymentalneOcena prac wykonanych w ramach kolokwiów i egzaminu z przedmiotu. - 
- Kompetencje społeczne
 Kod Efekt Kształcenia dla kierunku Procent Efekt kształcenia dla przedmiotu Sposób sprawdzania E1_K01 Jest przygotowany do przeprowadzenie krytycznej analizy posiadanej wiedzy, ma świadomość posiadanych kompetencji i umie pozyskać informacje potrzebne do realizacji postawionych przed nim zadań. rozumie potrzebę uczenia się przez całe zycie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia sie innych osóbDyskusja ze studentami, wskazywanie aspektów aplikacyjnych przedmiotu i ocena stopnia jego zrozumienia przez studenta. - 
- Punkty ECTS za zajęcia kontaktowe z nauczycielem: 5
 - Punkty ECTS za zajęcia praktyczne łącznie; kontaktowe i bez kontaktu z nauczycielem: 5
 
 - 
- Uzasadnienie punktów ECTS:
 - 
- Zajęcia kontaktowe z nauczycielem:
 - wykład 30 godz.
ćwiczenia 30 godz. 
 - 
- Zajęcia bez kontaktu z nauczycielem:
 - 60 godz.
 
 - 
- Sumaryczna liczba godzin pracy studenta: 120
 
 - Łączna liczba punktów ECTS wynika z sumarycznej liczby godzin pracy studenta.
 
 
